Dolby, 70 milimetrů nebo Imax? Náš kritik vám pomůže vybrat

70 milimetrů

Co to je? Představte si Imax 70 milimetrů, pak filmový pás otočte tak, aby běžel svisle, a promítejte ho v běžném kině. Díky tomu, že 70milimetrový snímek nabízí větší obrazovou plochu, zachytí více detailů než 35milimetrový nebo jakýkoli současný digitální formát. Zatímco 70 milimetrů se tradičně používalo pro širokoúhlé eposy jako „Lawrence z Arábie“, nedávné oživení tohoto formátu pro filmy „The Master“ a „The Hateful Eight“ ukázalo jeho všestrannost v interiérech.

KDE TO JE? Společnost Weinstein Company najala pana Cutlera, aby vyhledal a renovoval desítky 70milimetrových projektorů pro promítání filmu „The Hateful Eight“; společnost Warner Bros. většinu těchto projektorů koupila pro film „Dunkirk“. Během uplynulých 16 měsíců společnost Warner Bros. v tichosti uvedla ve velkých městech 70milimetrové kopie dalších filmů. Kina City Cinemas 1, 2, 3 na Upper East Side mají po ruce 70milimetrový projektor.

PROČ BYSTE TO MOHLI CHTÍT Čistota a textura 70milimetrového filmu jsou nepřekonatelné. Pan Cutler také řekl, že standardní 70milimetrová projekce umožňuje na plátno dostat více světla než 70milimetrová projekce Imax. „Obraz má tendenci vypadat jasněji a živěji,“ dodal.

PROČ BYSTE SE JÍ MOHLI VYHNOUT 70 milimetrů je analogové, fotochemické médium. U filmů, které hojně využívají digitální úpravy, jako je například „Wonder Woman“, není výhoda tak výrazná.

TATO LÉTA Skvěle se hodí pro film „Dunkirk“, jehož hudba a efekty nemusí tolik přebíjet dialogy jako v Imaxu 70 milimetrů; méně už pro „Wonder Woman“.

Matově bílé plátno

CO JE TO? Jedná se o neinzerovanou možnost, která však může mít velký vliv na váš zážitek. Komerční kina nahradila mnoho tradičních matně bílých obrazovek stříbrnými, protože to vyžaduje RealD, nejrozšířenější 3-D technologie. Stříbrná plátna by se však neměla používat pro 2-D filmy: otupují obraz a posílají nerovnoměrné osvětlení zpět do kina. Pokud sedíte příliš stranou, příliš nízko nebo příliš vysoko, můžete být okradeni o světlo, které vám právem náleží. Dobře navržené prostory se proti tomuto efektu chrání, ale pokud vám obraz připadá matný, zkuste se přesunout do středu kina, radí pan Cutler, kde budete mít zpravidla většinu světla.

.