Recenzie: ‘American Fable’, pastorală cu un lup care urlă

Lumina de chihlimbar care se stinge, câmpurile verzi care se unduiesc, tânăra fată care se plimbă – se deschide pe o scenă pastorală frumoasă. Totuși, în timp ce aparatul de fotografiat care alunecă ține pasul cu această fată, un curent subteran ciudat tulbură aerul, creând furnicături de îndoială cu privire la cât de liniștită este scena. Este ceva legat de cât de roșu arată bluza ei în lumina aurie, ceva legat de liniște, ceva care sugerează că aparatul de filmat nu este doar la pândă, ci și în căutare de sânge. Este o deschidere frumoasă pentru un film care se transformă în spirală în nonsens.

Toate lucrurile par la locul lor în „American Fable” al lui Anne Hamilton, toate măsurate și pregătite să meargă. Există Gitty (Peyton Kennedy), o fetiță de 11 ani cu ochii mari, care locuiește cu părinții ei fermieri, Abe și Sarah (Kip Pardue și Marci Miller), și cu fratele mai mare ciudat de ostil, Martin (Gavin MacIntosh), pe o fâșie izolată în inima Americii. Totul pare atât de liniștit sau ar părea dacă lupul nu ar urla la ușa Scufiței Roșii, aducând indicii de pericol: discuții furioase, un telefon trântit, un topor fluturat și fapte ciudate.

Gitty nu înțelege ce se întâmplă cu ferma familiei, dar, la fel ca în cazul multor personaje din „American Fable”, naivitatea ei pare mai degrabă forțată, scenarizată decât înnăscută. Chiar și așa, confuzia ei începe să aibă sens având în vedere această poveste, care se învârte în jurul implicării ei într-o schemă ridicolă de răpire, care nu este nici suficient de reală pentru a fi crezută în mod convingător, nici suficient de fantastică pentru a funcționa pentru basmul pe care doamna Hamilton pare să încerce să-l creeze. Introducerea unui outsider (Richard Schiff), un bănățean nefericit care este comparat în mod disprețuitor cu un animal de către un răufăcător, este deosebit de nefericită pentru că flirtează cu un stereotip antisemit.

Acest stereotip nu este exploatat, dezvoltat sau renunțat. Este doar un alt capăt liber care flutură în „American Fable” alături de găina de companie condamnată în mod previzibil; vecinul la fel de nefericit; aluzia la Ronald Reagan; fragmentul din Yeats; căpriorul rănit în mod portentosu; și femeia misterioasă și elegantă (Zuleikha Robinson) a cărei vibrație woo-woo și mănuși lungi par a fi o aluzie la filmul „Orfeu” al lui Jean Cocteau. De asemenea, doamna Hamilton pare să aibă o predilecție pentru „Noaptea vânătorului” a lui Charles Laughton, care își găsește ecouri aici în noaptea înstelată din altă lume, o figură diabolică călare și un psihopat cu abilități de cuțit.

.